Bardzo ważne informacje

Regulamin pracowni informatycznej

REGULAMIN
PRACOWNI INFORMATYCZNEJ
Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Siedlcu

  1. Pracownia informatyczna jest miejscem nauki i pracy, dlatego należy zachować ciszę i porządek.
  2. Wszyscy uczniowie są zobowiązani do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
  3. Uczniowie mogą korzystać z komputerów tylko za zgodą nauczyciela.
  4. Uczniowie pracują na wyznaczonych im stanowiskach. Zmiana stanowiska wymaga każdorazowo zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia
  5. Przed rozpoczęciem pracy na stanowisku uczniowie są zobowiązani do sprawdzenia jego stanu technicznego i zgłoszenia dostrzegalnych usterek nauczycielowi prowadzącemu zajęcia
  6. Zabrania się samodzielnego instalowania oprogramowania oraz dokonywania zmian w ustawieniach systemowych.
  7. Każdy uczeń jest odpowiedzialny za sprzęt, z którego korzysta. W przypadku uszkodzenia należy niezwłocznie poinformować nauczyciela.
  8. Internet może być używany wyłącznie do celów edukacyjnych.
  9. W trakcie pracy użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów prawa, w szczególności dotyczących: 
    1. uzyskiwania nieuprawnionego dostępu do danych,
    2.   propagowania zakazanych przez prawo treści oraz naruszania powszechnie przyjętych norm obyczajowych, w tym dotyczących korzystania z Internetu:
      1. rozpowszechniania tzw. spamu,
      2. obrażania innych użytkowników Internetu
  10. Zabrania się wchodzenia na portale społecznościowe oraz odwiedzania stron zawierających treści nieodpowiednie lub niezgodne z prawem.
  11. Szkoła ma prawo blokowania dostępu do określonych danych lub usług (w szczególności dostępu do Internetu) oraz monitorowania poczynań osób korzystających z pracowni
  12. Uczniowie nie mogą pobierać ani instalować plików bez zgody nauczyciela.
  13. Uczniowie powinni regularnie zapisywać swoją pracę i dbać o bezpieczeństwo swoich danych.
  14. Zabrania się korzystania z cudzych kont użytkowników oraz udostępniania swoich danych logowania innym osobom.
  15. Należy dbać o porządek na stanowisku pracy i pozostawić je w takim stanie, w jakim się je zastało.
  16. Spożywanie posiłków i napojów w pracowni jest zabronione.
  17. Wszelkie problemy techniczne należy zgłaszać nauczycielowi.
  18. W przypadku poważnych naruszeń mogą zostać wyciągnięte konsekwencje zgodnie z wewnętrznymi przepisami szkoły.
  19. Uczniowie zostają zapoznani z niniejszym regulaminem oraz przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy na pierwszych zajęciach w roku szkolnym.

Nauczyciele informatyki

……………………………………………..


Dyrektor szkoły

…………………………………………..